میخواستم بدونم اگر مهریه عندالمطالبه باشد و مرد بیکار باشد و درخواست اعسار بدهد، تقسیط مهریه به چه صورت است؟ وقتی مرد هیچ منبع درآمدی ندارد و هیچ مالی ندارد چگونه قسط بندی می شود؟

میخواستم بدونم اگر مهریه عندالمطالبه باشد و مرد بیکار باشد و درخواست اعسار بدهد، تقسیط مهریه به چه صورت است؟ وقتی مرد هیچ منبع درآمدی ندارد و هیچ مالی ندارد چگونه قسط بندی می شود؟

6 سال پیش
8 پاسخ 116 نظر 47675 بازدید
نوشتن نظر ثبت سوال



سعید نجات زادگان
سعید نجات زادگان

وکیل پایه یک دادگستری



در چنین شرایطی اگر اعسار هم پذیرفته بشود، مرد موظف است بخشی از مهریه را نقدا بدهد و الباقی را با اقساط کمتر پرداخت کند. بیکاری توجیهی برای عدم پرداخت محسوب نمی‌شود، بلکه ممکن است صرفا باعث کمتر شدن اقساط پرداخت شود.

1397-09-03 17:00:00
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




شادی
شادی



مهریه هم شده منبع درآمد برای برخی خانم ها متاسفانه.
ماهی ۵ میلیون تومن.
یه کارمند بدبخت هم ۵ میلیون نمیگیره.
بعد زنی که طلاق گرفته و معلوم نیست که چطور زندگی میکند.......... ماهی ۵ میلیون هم از زوج بگیره و ماهی کلی هم از!!!!!!!!!!!
جالبه والا ..... مسخره ست.. هرج مرجی شیر تو شیره ..

1398-05-25 20:41:10

پاسخ به نظر




خانم
خانم



سلام اگه مردی به خانمش خیانت کند موظفه که مهریه رو پرداخت کنه این تنبیه نیست بلکه حق هر خانمیه و من حتی به مقدار مهریه توجهی ندارم فقط میخوام از شر خیانتکار خلاص بشم.

1398-10-16 21:06:33

پاسخ به نظر




حمید
حمید



اگر زن خیانت کرد چی زن من خیانت کرده حالا مهریه هم می خاد

1398-12-19 07:09:00

پاسخ به نظر




بابک زارعی
بابک زارعی

Masters حقوق



با سلام و احترام

این دیگر قانون است درست یا غلط بالاخره اجرا می شود .......بله حتی اگر محرز باشد باید مهریه را پرداخت کنید .

1398-12-20 17:43:41
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




مهرداد
مهرداد



عجب قانون چرندی

1402-06-13 14:32:56

پاسخ به نظر




سید محمد مهدی رضیان
سید محمد مهدی رضیان

وکیل پایه یک دادگستری



مهریه در هیچ صورتی ساقط نمیگردد.

1399-03-20 17:04:01
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




وحیدرضا
وحیدرضا



سلام زن من باگریه والتماس بااینکه ۵سال ازمن بزرگتره وبااینکه متاسفانه چندسال قبل ازاینکه بامن اشنابشه باکره نبوده دست گذاشت روقران که ۱۱۴مهریه ۱۰۰تاش میبخشه الان بادوتا بچه هتاک شده یواشکی تریاک میکشه کل خانوادمو ازمن رونده هرروز تهدید میکنه منوخانوادمو منم ۴ساعت سرکارم بایک میلیون سیصد هیچی هم ندارم یه خونه مال مادرمه که گفته بشینین حتی قسط وام خونه هم مادرم میده ایشون تهدیدمیکنه که بایدنصف خونه به نامش بشه ۰۰توروخدانجاتم بدین چطورجدابشم مهریه تا چقدرحداخر قسطی میشه واقعا ندارم

1400-02-06 08:25:54

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام
وقتی مالی از خودت نداری نمیتونه بگه بیا خونه مادرتو بزن بنامم نصفش رو...برای دادگاه ثابت بشه واقعا توانایی مالی نداری بخشی از اون رو میدی، و بقیش اقساطی میشه،،به میزان پایین،،یعنی مبلغ اقساط رو زیاد برات بالا نمیزنن.

1402-03-29 16:27:47

پاسخ به نظر




احسان
احسان



چرا، در صورت بخشش زوجه ساقط میشود

1400-06-23 19:28:27

پاسخ به نظر




مشهد
مشهد



چطوری ؟؟دادگاه به مهریه عندالمطالبه زن میگه مال معرفی کن وجوابگونبوده

1401-08-06 19:16:58

پاسخ به نظر




مهلا
مهلا



وقتی نداشته باشه خودبخود ساقط میشه غیر ازاینه جناب؟؟

1401-09-11 09:31:20

پاسخ به نظر




سارا
سارا



سلام وعرض ادب اگر نخواد هیچ مهری تو عقد باشد دراینده چی میشه هیچ ازاموال درصورت طلاق خدایی نکرده به زن تعلق نمیگیر؟؟؟؟؟من خاستگاردارم میگه مهر هیچ نمیزنم اعتقاد ندارم 😊😊😊😊😊😊😊

1401-11-01 10:38:46

پاسخ به نظر




Aghoghnoose
Aghoghnoose



شما عزیزم از حالا خیلی خوشگل بهشون بگو نه بنده هم به نزدن مهریه اعتقادی ندارم🙄😁😁خودتو بدبخت نکن اون از زرنگیشه عزیزم...

1402-01-24 16:11:37

پاسخ به نظر




من
من



باوضع موجودکه اجرا گذاشتن مهریه هایی که سر عقد میگن کی‌داده ؟کی گرفته ؟!!بابا..... ازاین به بعد وضع همینطور میشه,کم کم باید خانمهای محترم فکر ازدواج با مهریه رو فراموش کنن!!!!!!

1402-04-18 11:40:55

پاسخ به نظر




ارش کلانتر
ارش کلانتر



یعنی این مهریه شده باای جون عده گعدودی که با صداقت زندگی نیکنن و زنشون خیانت کاره من صب تاعصر سر کار بودم‌و باقیش در کنار خانواده زنم بهم زکسال بود خیانت نیکرد مچش و گرفتم التمایگس ورد بخشبدمش بخاطر فشار روم‌اعتیاد پیدا کردم ولی کارم کردم و اون بهد ۶ ماه که خودش گفت نمیتونی دگی ازم شکایت کنی و پرینو بگیری با هماهنگی وکیل و همون بیشرف از خونم رفت و الان ۱۱۴ تا سکه اجرا گذاشته و جلبمم در اوروه و از کارمم در اوندم و ی قروکم‌درامد ندارم شده اتیش تو زندگیم‌ که کارد ب استخوانم برسه خودم و با اون بیشرف و میکشم تو سیاه چاله چون تمام دنیا اون زندگی قشنگی که داشتم یک شبه ب تاریکی کشیده شد

1402-09-10 13:57:10

پاسخ به نظر




علی
علی



دروددددد خدا به شرافتشش

1402-11-10 01:47:56

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



فریب درازدواج ومواردی که شاملش میشه

1402-02-13 13:22:49

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام عرض ادب
مهریه ساقط نمیگردد یعنی چی

1402-12-11 03:26:45

پاسخ به نظر




...
...



دستش در نکنه،حقتونه

1399-03-30 10:49:51

پاسخ به نظر




زهرا
زهرا



من مهر 98 از خونه فرار من طلاق الان گار طلاق مهریه ابلاع از ترس مهریه ساکت شود فقط پیام می دهد به من

1399-06-10 02:43:05

پاسخ به نظر




النا
النا



خوب کاری کرده خیانت کرده .دمش گرم.مردی که زنشو حمایت نکنه خیانت بهش واجبه.

1399-06-26 20:26:27

پاسخ به نظر




هههه
هههه



.

1399-08-04 09:39:34

پاسخ به نظر




سینا
سینا



وقتی کسی خودش متعهد نیست به زندگیش برای فریب خودش چنین حرفی رو میزنه تا خودشو قانع کنه بدکاره نیست در حالی که واقعیت تغییر نمیکنه

1399-08-23 07:39:44

پاسخ به نظر




مهراد
مهراد



خجالت حیا عفت شخصیت نجابت میدونی چیه؟
این همه نادونی و جهالت آخه؟!

1400-02-22 20:28:04

پاسخ به نظر




د.ر
د.ر



حکم خیانت زن اگه اثبات بشه،سنگسار هست،مواظب خودتون باشید،راستی مهریه چیز مسخره ای هست

1400-06-05 05:11:21

پاسخ به نظر




Gol
Gol



دقیقا ای ول

1401-03-04 03:41:46

پاسخ به نظر




ابی
ابی



احسنت

1401-08-12 11:02:40

پاسخ به نظر




حامد
حامد



...

1401-10-10 12:32:16

پاسخ به نظر




ماهان
ماهان



.

1402-01-23 21:57:02

پاسخ به نظر




یحیی
یحیی



شارلاتان هرزه

1402-01-27 20:23:05

پاسخ به نظر




۳۱۳
۳۱۳



زن من با وجود علاقم بهش و از هر نظر رسیدگی اخرش خیانت کرد بحث ذات خرابه حالا انقد خیانت کنه تا جونش دربیاد انقدر پله های دادگاه بردمو اوردمش میبرم میارمش تا ذره ذره بمیره بهش گفتم خیانت نکردم نمیکنم اما خیانت ببینم ذره ذره کاری کنم بمیری شکر خدا سر حرفمم بچمو گرفتم سلب حضانتش کردم

1402-02-09 21:51:04

پاسخ به نظر




Sana
Sana



جناب چطور محکومش کردی وسلب حضانت شد

1402-02-19 19:14:37

پاسخ به نظر




David
David



از من می‌شنوی ولش کن بره آسیب این کار فقط به اون نمی‌رسه بلکه به خودت و بیشتر از همه هم به فرزندت میرسه اگر می‌دونی واقعا خیانت کرده زجر نمی‌کشی که تو خونت باشه گیرم که زجرش هم دادی بچه خیانت و این چیزا رو متوجه نمیشه میگه بابام مامانمو زجر میده می‌دونی چه آسیبی به فرزندت میخوره

1402-02-24 06:14:52

پاسخ به نظر




۳۱۳
۳۱۳



ذات خراب این حرفا بر نمیداره موقه طلاقم تموم خواهر خانوادش گفتم لیاقت این مردو نداشتی از عشق محبت هیچی کم نذاشتم ولی ذات خراب خرابه حالا برا سرپا بده تا جونش دربیاد گفتم که درحریان باشه خیانت ب مرد چیزی از مرد کم نمیکنه ی هرزه ب این دنیا اضافه تر میشه

1402-02-09 22:03:08

پاسخ به نظر




Hamid
Hamid



آدم هیچی نداشته باشه ولی شرف داشته باشه شما اگه شرافت داشته هرزه نبودی و هرزگی رو به زن های هموطنت توصیه نمیکردی گیرم همه مردها عالم بد و بد ذات شما چرا خودت رو قاطی لجن میکنی و دیگران رو توصیه میکنی توی کثافتی که امثال تو داخلش دست و پا میزنن بیفتند واقعا به حال بعضی آدم ها باید تاسف خورد و ازشون دوری کرد هم سو بودن با عقاید شما بجز به لجن کشیدن آدم ها چیزی در بر نداره!

1402-04-15 15:49:52

پاسخ به نظر




بهارک
بهارک



حتما حتما شما آدم درستی نبودی وگرنه یک زن بیخود خیانت نمیکنه؟ ببین کجاکم گذاشتی

1399-11-20 11:34:06

پاسخ به نظر




مازی
مازی



تو این زمونه که مرد صبح تا شب مثل ...کار می‌کنه

حالا جون نداره و کمتر توجه می‌کنه زن باید خیانت کنه
به خدا که زن هم زن های قدیم مثل مادری دهه 50
یا دهه 60تی ها

شما ها اژدها هستید و نامرد

1402-01-27 21:15:00

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



مردی که خیانت میکنه چی هرزه نیست اژدها نیست

1402-02-19 01:08:45

پاسخ به نظر




رها
رها



کی گفته دهه پنجاهی و شصتی خیانت نمیکنه من زیاد دارم دور خودم از این جور آدما

1402-02-21 06:11:53

پاسخ به نظر




🥀
🥀



خیانت توجیحی نداره

1402-02-13 15:56:55

پاسخ به نظر




آندرومدا
آندرومدا



خیانت هیچ توجیهی نداره جدا میشد ازش

1402-03-07 07:29:20

پاسخ به نظر




داغون
داغون



کم چی ..انتظارم اندازه ای داره ..چی حق به جانبید تا میگن بالا چشمت ابرو ..ببین چی کم گذاشتی ...مگه مرد حماله برای همه چی ..

1402-04-20 17:27:45

پاسخ به نظر




ب م
ب م



زنی که خیانت میکنه بخاطر لی توجهی ویا کم توجهی مرد نیست
این بر میگرده به تربیت نداشته ی خونواده ی زن که عقده ی خیانت رو دانش پروروون

.والا چه زن وچه مرد هر کدوم خیانت کنن دلیل نمیشه فرد مقابول بره خیانت کنه معمولا آدمهای اصل و نسب وشرافتمند هیچ وقت شرافتشونو به خاطر اشتباه طرف مقابل خدشه دار نمیکنن
چرا که آدم عاقل بدی رو با بدی جواب نمیده

1402-11-22 16:01:41

پاسخ به نظر




الهه
الهه



در هر صورتی مهریه حق یه زن... زن هرکاری کنه از بی عرضگی مردش... شما خوب باشید درس زندگی کنید تا زنا مجبور نشن این بلاهارو سرتون بیارن

1400-06-10 09:23:02

پاسخ به نظر




۳۱۳
۳۱۳



اولادرست حرف بزن خوبه بگم همه زنا عین همن پس وقتی میخای حرف بزنی بغهم ذات که خراب باشه ب این چیزای نیس یا لقمه لقمه نبوده یا شیر پاک از زن پاک نخورده اینارو بارت کردم تا وقتی دهنتو خواستی باز کنی حرفتو مزه مزه کنی بعد حرف بزنی

1402-02-09 21:56:27

پاسخ به نظر




هم درد
هم درد



متاسفانه تا کسی به سرش نیومده باشه درک نمی کنه ادم کثیف کثیفه حتی اگه جونتو به پاش بریزی

1402-02-17 04:48:53

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



دقیقا باوجود مهریه مردا این بلاهارو سر خانوما میارن اگه نبود سنگ روسنگ بند نمیشد

1402-02-10 21:07:00

پاسخ به نظر




2363
2363



پیامبر خدا حضرت لوط و نوح هم بد بودن که خدا زنانشون رو مستقیم فرستاد جهنم. امام حسن نتونستن همسرشون رو درست کنن .حضرت محمد نتونستن همسرشون رو درست کنن

1402-03-09 16:50:11

پاسخ به نظر




باران
باران



متاسفانه زنان و مردان خیانتکار روان همسرانشان رو متلاشی میکنند و خود راحت می خوابند

1402-03-14 00:29:41

پاسخ به نظر




مهدیه
مهدیه



.

1402-04-14 05:43:26

پاسخ به نظر




نازنین
نازنین



من که هشت سال با خرجی ندادن و کتک و هزار نسایل دیگه ساختم،اخرش هم گفت زن نیستی که برای نفقه و مهریه و کتکا که بهت میزنم و موارد دیگه به دادگاه نمیری..اخرش هم ما نرفتیم و خودش رفت دنبال زندگیش
.من موندم و یه بچه .نه مسکن دارم نه اساس و نه خرج و نه کار.. عجب دنیایی یه

1400-09-15 11:15:43

پاسخ به نظر




4946
4946



به‌تو‌میگن‌یک‌زنه‌واقعی

1402-02-10 00:34:28

پاسخ به نظر




داغون
داغون



نه از این خبرا هم نیست ..کسی که تلاش میکنه ونمیشه تقصیر اون نیست..ولی کتک نه به هیچ وجه

1402-04-20 17:31:18

پاسخ به نظر




مهشید
مهشید



.

1402-04-14 05:27:40

پاسخ به نظر




بابک زارعی
بابک زارعی

Masters حقوق



سلام و عرض ادب

دقیقا درست می فرمایید ......پس اگر مقدار مَهریه برای شما ملاک نیست به صورت کاملاً توافقی جدا شوید .....فقط خدا کنه شوهر شما قصد آزار شما رو نداشته باشه که در این صورت شما از مَهریه به عنوان ابزار فشار استفاده کنید . و حتماً نفقه و اجت المثل را هم درخواست کنید ولی در چند دادخواست .

1398-12-20 17:42:02
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




احمد
احمد



احسنت خودت آقا هستی و خوب از زن ها دفاع میکنی

1400-03-15 21:00:31

پاسخ به نظر




عباس
عباس



اره منم که زنم بهم خیانت کرده و مهریشم به عنوان پاداش خیانت دارن ازم میگیرن اینو چطور توجیه کنیم؟؟؟

1399-03-06 20:56:45

پاسخ به نظر




زهره
زهره



مهریه رو روز خواستگاری تعیین کردین و قبول پس روز عقد باید پرداخت میکردین نه اینکه بعد طلاق بگین بهم خیانت کرده و پاداش میگیره

1399-11-24 12:14:20

پاسخ به نظر




مازی
مازی



چرا زور میگید چه حقی

چرا یه مرد باید زحمت جوونی که سال های زیادی از عمرشه به عنوان حقی که شما طلب دارید بده
به خدا مملکت نیست که

فرهنگ غلطه

برابری باید باشه
تمام حقوق برای شما ولی مهر نباشه
از ازدواج به بعد هر چی بدست اومد نصف نصف
نه اینکه دارایی مرد رو بگیرید

به خدا مردها هم از یه سنی به بعد نمیتونن کار کنم و پول بدست بیارن وجدان داشته باشید

1402-01-27 21:19:57

پاسخ به نظر




بهاره
بهاره



هه مردهایی که سرزن خودشون زن دیگه میارن چی وقتی که صداتونومیزاریدروسرتون هیز بازی درمیارین چی اونوقت بعدجدایی میگن زنم خیانت کرده کارهایی که خودتون میکنید بحساب نمیادزن رومقصرمیدونید اگه چشماتونوپاک کنید به زن محبتکنید جلوخانواده اتون خردش نکنید احترامشوبگیرید زن نمیره سراغ دیگه شما درک درستی اززندگی وزن وبچه نداری

1402-04-13 09:35:15

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



اصلا حرفتون توجیح نداره مهریه یعنی وقتی داری امضا میکنی یعنی قبول کردی ک بدهکاری و باید پرداخت کنی چرا بدهکاری و میزارین طول بکشه
در مورد خیانت اگه بتونین ثابت کنین خودش قانون داره اگه هم میتونین ثابت کنین همین ک از زندگیتون حذفش میکنین بسه

1402-03-20 07:01:34

پاسخ به نظر




سید محمد مهدی رضیان
سید محمد مهدی رضیان

وکیل پایه یک دادگستری



اقدام به تقدیم دادخواست عسر وحرج نمایید

1399-03-20 17:03:14
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




ابرازی
ابرازی



سلام.ببخشید شوهر من بعد یه ماه از عقدمون شروع کرد به شکاکی و زور گفتن.طوریکه موقع نامزدی منو زیاد اجازه نمیداد خونه پدرم باشم و هفته ای پنج روز میبرد خونشون علارغم میل باطنی من.من شاغل بودم بعد عروسی به خواست شوهرم شغلمو ترک کردم و یک سال و نیم بیمه بیکاری گرفتم همشو خرج خونه و به شوهرم دادم با اینکه گفت قرض بده میدم اما ندادو وقتی خواستم گفت دروغ میگی کی به من پول دادی.خودشم هر ماه یه کار تعویض میکنه ماهی هم ده روز بیکاره پول هم که تو این ده بیست روز میاره هی سرم میکوبه که انقدر کار میکنم کو پولش.خلاصه بعد اینکه دیدم وضعمون خوب نیست دوباره با خواهش و اسرار ب شوهرم رفتم سرکار با اینکه باهام دعوا میکرد و شکاکی اما رفتم .تو این مدت باردار شدم بیمه زایمان تعلق گرفت بعد اونم خرج لباس و خوردو خراک و هزینه دکتر کردم حتی یه تومن هم طی نه ماه واسه دکتر بهم نداد.علاوه بر این کلی هم دعوام میکرد که چرا دکتر میری.بعد از اونم بخاطر بچم تو خونه کار میکردم نه لباسی واسه من و بچم میخره و نه پول تو جیبی.بد دهنی میکنه فحاشی میکنه.شاکی که مبشم حمله میکنه بهم بخاطر بچم دیگه دفاع نمیکنم که دعوا نشه و بچه اسیب روحی نبینه.کلا ادم بی مسولیته به خانوادش هم که میگم میگن چه اشکالی داره ما هم قدیما کار میکردیم به بچه هامون لباس میخریدیم شوهرمونم زیاد اهل کار نبود.دو سه باریم خواهر و مادرش اومدن خونم دعوا راه انداختن مادر شوهرم فحشهای ناموسی به من داد اما شوهرم دفاعی نکرد.با اینهمه قدرمو نمیدونن و میگن تو این زمونه همه اینطورین زمونه رو هم بهونه کردن.والا وقتی که گرونی نبود هم این بود وضعمون.ضمنا وقتی بابام و داداشام زنگ میزنن حالمو بپرسن بعد قطع کردن دعوا راه میندازه میگه فقط من محرم توام.و به اونا فحش میده خونه خانوادم نمیتونم برم وقتیم هرازگاهی میرم بعد اومدن دنبال بهونه میگرده ب همشون فحش میده بعد دعوا.دیگه واقعا بریدم.خانوادم بچمو قبول نمیکنن و منم بخاطر بچم همه چیو تحمل میکنم حالا اگه من بخوام جدا شم بدون حمایت خانوادم میتونم حضانت بچمو و هم مهریمو بگیرم؟بچم پسره و دو سالشه.ممنون میشم راهنماییم کنین.

1400-01-07 04:45:01

پاسخ به نظر




س
س



اگر زن هم خیانت کنه بعدم همه مهریه رو بگیره این کجاش عدالته

1399-05-12 11:01:21

پاسخ به نظر




فریبا
فریبا



سلام
برادر من فرقی نمیکنه مرد هم خیانت کنه زن نمیتونه به راحتی خلاص بشه

1399-10-12 10:49:26

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



.

1401-06-22 07:55:48

پاسخ به نظر




احمد
احمد



گوه بخور

1400-03-15 20:57:14

پاسخ به نظر




گیتا
گیتا



اره حقشونه عوضیا

1400-05-02 21:34:28

پاسخ به نظر




علی
علی



اگر زن به مرد خیانت کند مهریه تعلق میگیره

1401-08-19 17:36:48

پاسخ به نظر




علیرضا
علیرضا



...

1401-09-09 21:51:22

پاسخ به نظر




پسر
پسر



....

1401-09-19 13:04:56

پاسخ به نظر




فرانک
فرانک



....

1401-11-01 10:35:01

پاسخ به نظر




Mo
Mo



.

1401-12-08 15:21:55

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام .بله کاملا موافقم با شما متاسفانه همینطور شده.

1398-10-24 07:59:31

پاسخ به نظر




علیرضا
علیرضا



.

1400-02-24 05:39:07

پاسخ به نظر




فرناز
فرناز



واقعا که خانوم محترم مگه هرماه این پنج میلیون تومان را میپردازند؟!شش ماه یکبار یا هشت ماه یکبار این یعنی چه

1398-11-11 21:44:39

پاسخ به نظر





سحرسهرابی
سحرسهرابی



اگرمرد کارگرباشدمهریه چطوری بایدبده یعنی زن اولش ول کرده زن دوم گرفته کارگرهم هست وزن اول راهیچی نمیدهد ول کرده چطوری بایدبده

1399-06-19 19:11:30

پاسخ به نظر




مم
مم



اولی رو کامل از زندگیش بیرون نکرده رفته یکی دیگه گرفته

1401-03-16 15:49:30

پاسخ به نظر




حسن
حسن



سنگسارهم قانونه و حق

1402-02-27 19:38:34

پاسخ به نظر




نازنین
نازنین



منبع درآمدنیست حق زنه اگه این چنین نبود درموقع ازدواج مهریه تعیین نمیکردن

1398-11-16 01:20:07

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



باسلام مهریه درسته حق زنه امامگه دران زمان مهریه رابزورمیگرفتن .؟ازلحاظ دین میبایست اندازه توان پرداخت مرداندازه دعن خودرامیتوان بادادن1000تومانم ادا کرد.متسفانه این مهریه امارطلاق رابالابرده وبلانسبت مگه دخترراخریدفروش میکنن که مانندخریدوسیله قسطی دعن اداکردن بایدقسطی تحت فشارپسرگذاشتن قسط بدهدند.متاسفانه درامدشده زندگی هایکروزه شده.واقعامتاسفیم مردبادل امیدزن میگیره همان لحظه مهرعقدخشک نشده مهریه میگن حقشه پسرم زندانم میکنن مگه براشون پول میشه یاجالب لحظه عقدمیگن حقشه مهریه حق چی مسلمان هاتازه مردبایدبره کارکنه دررفاه بزاره خانم روایناحساب نیستن

1399-01-26 02:18:59

پاسخ به نظر




متاهل ظاهرا خوشبخت
متاهل ظاهرا خوشبخت



داداش درست بشو نیست این وضع، خیلی موارد دیگه هم بزور از مرد سلب میشه در قباله که بدلیل چاپ شدن در قباله،عرف و حق زن اشتباهاقلمداد شده،که نهایتا میتواند جز شرایط شخصی ضمن عقد باشد،ولی چون رسما در قباله چاپ میشود،اکثرا فکر می کنند حق شان است و باید توسط مرد امضا شود.
نکته دوم درخواست امتیازات ۱۴۰۰سال پیش را بانوان از مردها دارند بهمراه آزادی و امکانات الان،جالبه،
آقایان مجرد گرامی :دیگر ازدواج رسم خوشایندی نیست،و با پیش فرض های قبلی شما کاملا متفاوت است،سر زندگی ،عمر،آبرو و دارایی هایی که در این شرایط سخت اقتصادی و مهم تر از همه آزادی خود ریسک نفرمایید.

1399-02-09 16:08:51

پاسخ به نظر




آز آز
آز آز



شاید بعضیا ایجور باشن.ولی نمیشه گفت همه.من پنج ساله ازدواج کردم و بعد دوسال فهمیدم ک همسرم معتاده و اولش همش میگفت ک میخوام ترک کنم.منم نذاشتم کسی بفهمه و باهاش مرکز ترک اعتیاد رفتم و کلی سختی باهاش کشیدم.از یک سال بعد غیبتهای دو سه روزه اش شروع شد و همیشه بهونه مسافر کشی واسه کمک خرج و ...میداد.کلا دلیل قانع کننده نمیاوورد.ازش ک میخواستم ک منو تنها نذاره و یه راه دیگه پیدا کنه گوش نمیداد.تا فهمیدم ک دوباره داره مواد مصرف میکنه.بعد یه دعوا قهر کردم خونه بابام.بعد دو هفتهفهمیدم باردارم و بهش گفتم.ولی اصلا نگفت ک میاد سراغم یا برگرد یا ....بعد هم از فشار عصبی ک داشتم بچه سقط شد.باز گفتم و سراغمو نگرفت و دنبالم نیومد.بعد خودم کوتاه اومدم ک دوباره از نو شروع کنیم.گفتم دوباره ترک کن ک گفت نمیکنم و همینه ک هست.چند ماه تحمل کردم.ولی باز غیبتای شبانه روزیش ادامه داشت.میشد ک تا سه روز خونه نمیومد.بعد ک جریان اعتیادشو به بابام گفتم،بابام باهاش صحبت کرد.اونم گفت چون من اذیتش میکنم عمدا به خونه نمیاد و غر میزنم و من دروغ گفتم ک معتاده.بعد کلی بحث بابام هم گفت حالا ک ایجوره بیا توافقی جدا شید ک دخترم باعث نشه تو به خونه خودت نری و اونم ایقد تنها نباشه و بیاد پیش خودم.حالا میگه من توافقی جدا نمیشم ک مثلا چیزی بهم نرسه و( خدا شاهده که قصد گرفتن مهریه ازش نداشتم و فقط خواستم حالا ک منو دوس نداره،بی دردسر جدا شیم) و ب بابام گفته اون اگه میخواد بره درخواست بده ،من میام امضا میکنم هر وقت ک لازم بود.خدا میدونه ک به خاطر فشار مالی ک روش بود،طلاهامو دادم فروخت و میدونه ک پولکی نیستم ولی با این حال میخواد کاری کنه که هیچی بهم نرسه.حالا یه مهریه اس ک آقایون اکثرا میگن پول زوره و .....خدارو خوش میاد من برگردم سر پدر کارگرم و بشم خرج اضافه براش.ولی به خاطر این رفتارش منم از حقم نمیگذرم!حالا میخواد معقول باشه یا غیر معقول.

1399-02-27 19:39:07

پاسخ به نظر




مهدی
مهدی



خواهر عزیز هیچوقت هیچکس بشما نمیگه مهرت ناحقه. منظور اون کسانی هستن که تمکین نمیکنن و زندگی کن نیستن و به بهانه های مختلف اذیت میکنن. اونا مهریه حقشون نیست نهدشما که انقدر تلاش کردی زندگیت بهم نخوره.

1399-03-18 12:53:01

پاسخ به نظر




بارانا
بارانا



17 سال ازدواج کردم ی دختر 14 ساله دارم الان 38 سالمه شوهرم چند ساله زن بیوه ای رو صیغه کرده وقتی فهمیدم گفت همین ک هست ولش نمیکنم و شب درمیون من و دخترم رو تنها میذاشت و میرفت پیش اون خانم، من ی شهر دیگه ازدواج کردم دو سال تحمل کردم دیگه نتونستم و با دخترم ب شهر خودم برگشتم ولی هنوز جدا نشدم گفتم شاید شوهرم اون زنه رو ول کنه ولی این یکسالی ک ما نیستیم همش با اون خانم است میخوام دخترمو ببرم بزارم پیشش و کارای طلاقمو کنم خسته شدم ازاین همه بیخیالی ک در حق من و دخترم کرد دخترمو بذارم پیشش ب نظرتون برم کارای طلاقمو کنم؟ کمکم کنین

1400-09-30 21:06:37

پاسخ به نظر




عذرا
عذرا



....

1401-09-13 13:26:10

پاسخ به نظر




جواد
جواد



خدا خیر بده به شما خانم منم همین مشکل داشتم ولی ترک کردم کار می کنم خونه دارم یه راست خونه ام ولی باز مشکل داریم

1399-04-02 07:46:13

پاسخ به نظر




فریناز
فریناز



سلام دوست عزیز.متنتو خوندم و خیلی متاثر شدم. شوهر منم 9سال پیش منو با یه بچه 25روزه با همه بی احترامیها و بی دهنیها و بی محبتیها رها کرد و رفت. همه پروندهای دادگاه و شورا رای غیابی. حتی اینکه 9سال نیومد خبر بچشو بگیره یا اینکه ببینه. اما فهمیدم که زن گرفته با یک حکم جلب تشریفشو برد زندان و بخاطر زن دومش با کلی خواهش و التماس مجبور شد حق و حقوق من و دخترمو بده. زنها موجوداتی نیستند که به راحتی از چیزی بگذرند حتی شده زندگیشون. مگر اینکه دیگه بریده باشند

1399-04-12 10:56:31

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



دقیقا

1399-07-20 12:31:18

پاسخ به نظر




باران
باران



دقیقاً ،خدا رو شکر حقتو گرفتی

1401-09-25 22:20:19

پاسخ به نظر




جلال
جلال



مگه قبل از اینکه ازدواج کنید با پدر و مادرت زندگی نمیکردی ؟! که حالا پول زور میخواید ، بابت چی بهت پول بده تمکین کردی و اونم خرج شکمت رو داده . روز اول میدونستی معتاده ازدواج نمیکردی . بدتر از زندگی من بعد از ۷ سال میگه از اخلاقت خوشم نمیاد بهش میگم من که رو از اول گفتم اخلاق من جدیه خودت خواستی حالا هم میخوای بری فقط میتونی با لباسهای که تنت هست بری خونه بابات...

1399-05-03 05:17:24

پاسخ به نظر




سارا
سارا



شما دیگه کی هستین وقتی خانمتون هست عیبی نداره خوبیشو میگین حالا ک بداخلاقی میکنین خیال دارین ما بشینیم تماشا کنیم هه

1399-05-19 11:40:45

پاسخ به نظر




دل شکسته
دل شکسته



من شوهرم چن ماهه منو بچمو ول کرده با همه بدبختی هاش ساختم الان هم بچمو گرفته میگه توافقی طلاق بگیریم یا نمیزارم بچتو ببینی میگه ندارم بهت سکه بدم سالی یکی بهت میدم

1401-06-15 16:51:30

پاسخ به نظر




یک ن۴ر
یک ن۴ر



.

1401-08-03 08:10:21

پاسخ به نظر




رها
رها



هفت سال زندگیشوبا اخلاق گندت به گوه کشیدی حالا میگی با لباس تنت برو بمیرم واسه اون زن که از تو تمکین میکنه

1402-01-29 08:54:59

پاسخ به نظر




شایان
شایان



لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست کمکش کن ترک کنه اون یک بیکاره إینو خواهشا بفهم ودرک کن همون طور که پدرتو درک میکنی که کارگره

1399-05-29 21:14:10

پاسخ به نظر




محمد
محمد



شماکاملاحق داریدیه سری آدمادرست بشونیستن منم توشرایط شمام البته۸سال زندگی میکنیم وبراثریه سری مشکلات این بار۴ک دادگاه میریم قبلامن گذشت کردم وبرگشتم سرزندگیم وکش ندادم امااینباربهانه افتاده دستشومیخوادطلاقموبده خومن بایدچیکارکنم حقمونخوام تاآقابه قول خودش فردایه دختر۱۴ساله بگیره جای من ومن هم باکلی مشکلات روحی برگردم خونه بابام وازش توقع داشته باشم خرجموبده

1399-06-03 13:16:55

پاسخ به نظر




Ay
Ay



دقیقا گلم .همسر بنده هم بعد از ۱۵ سال زندگی منو بخاطر یکم دیرتر اومدن ک اونم با اجازه خودش بود نصف شب بیرونم کرد .من رفتم خونه پدرم اونم اول عدم تمکین زد بعد ک برگشتم منزل دوباره رفت ازم برای رابطه نامشروع شکایت کرده . الانم ک چن وقت اصلا منزل نیست کلا خانه برادر مادر یا خواهرش درب حیاط و هم بهم نمیده. و میگ طلاقت میدم ولی طوری که هیچی بهت تعلق نگیره .منم تنها راهی ک میتونم حداقل به اندازه یه رهن منزل ازش بگیرم همان مهریه است .البت اونم اگر پارتی بازی نکنن و بهم بده

1399-06-21 17:08:48

پاسخ به نظر




shagha joon
shagha joon



سلام این مشکل واسه یکی از دوستای منم پیش اومده اونم با قفل ساز رفته تو خونه شوهرش بچه هارا برداشته رفته از خونه و نمیاد خونه گفته طلاقت میدم شما مشکلت حل شد ؟

1399-09-01 07:40:55

پاسخ به نظر




Behnam
Behnam



ای کاش خانم ما هم همین فکرارو میکردن.بی دلیل بی منطق تو خونه نشسته بودم ابلاغیه مهریه بیاد برام.ولی مادرشو ب عزاش مینشونم

1400-04-07 12:10:16

پاسخ به نظر




زهره
زهره



خواهر جون منم وضعی شبیه شما دارم. شوهرم اذیت میکنه بعد میگم بیا توافقی جدا شیم میگه تو برو درخواست بده. حالا من نمیدونستم توافقی جداشدن مگه مهریه داره ؟ من اصلا هیچی نمخوام فقط میخوام راحت شم پدرم هم ماهی ششصد درامدش. ولی بهتر ازین وضعه.
مهریه حق زنه ‌ اونقد زنا نجابت به خرج دادن مهر نگرفتن الان یکی حرف از مهریه بزنه میگن این نا نجیبه . در صورتی که حق خدا تعیین کرده. اگه نمیتونستن بدن خب زن نمیگرفتن

1399-11-03 12:48:03

پاسخ به نظر




دانیال
دانیال



من مرد هستم ولی کاملا بهت حق میدم باید با همچین مردی همینکار‌ کرد

1400-07-19 18:17:11

پاسخ به نظر




الف ج
الف ج



سلام درکت میکنم خواهرم، من خودم فرهنگی ام که شوهرم معتاد بود ،سی سال معتاد بوده وهمش دروغ میگف ولی ترک خونه به بهونه های واهی ،باسه تا پسر همش تنها بودم بخاطر آبروم به کسی نمیگفتم همش گریه میکردم التماس خدا میکردم ،بخاطر بچه هام که اگه ترکش کنم تو جامعه تو سری خور میشن گرچه با پدر معتاد بی مسئولیت هم وضع همینه ؛
خلاصه بعد سی سال خدا خواست وباکنگره ۶۰ آشنا شدیم و رفت و ترک کرد سیگارشم یه زمانی ترک کرد ولی باز می‌کشه ولی ازم پنهونی منم به روش نمیارم ...
بگذریم علاوه بر من با پسرم خیلی بدرفتار میکرد ،ولی بعد ترک الهی هزار مرتبه شکر بهتر شد ولی سن و سالی که ازم گذشت وجوونیم به هدر رفت ...
اخلاق تندش با پسرم باعث شد دیپلم بیشتر درس نخونه
دوساله پسرم با دختری ازدواج کرده که پدر و مادرش طلاق گرفتن ،البته نقش بازی کردن به ما نگفتن ،وپسرمم اصلا متوجه نشد ،خیلی ساده ست
از اول دروغ زیاد گفتن ،حرف که زده شد وقرارشد بله برون باشه ،زدن زیر حرفشون ،سکه اضافه کردن ،ضمانت مهریه خواستن که قبول نکردیم ...
خلاصه پسرم ۱۱۴تا عندالمطالبه رو قبول کرد گرچه هرچی گفتیم اونموقع زیر بار نرفت وخیلی همو دوست داشتن ولی بخاطر دوست داشتن ما دیگه حرفی نزدیم تواین اثنی فهمیدیم باباش زن دوم داره دوتا هم بچه از اون یکی زن داره ،خلاصه گذشت واینا عقد کردن
بعد نگو اینا طلاق گرفته بودن وبخاطر ازدواج دخترشون صیغه کردن که ما متوجه نشیم
بلافاصله بعد دوماه اصرار واصرارکه عروسی بگیریم وماقبول نکردیم خلاصه بخاطر پسرم قبول کردیم
عروسی خرید طلا همه چی بقدر توان
خونه کوچیک داشتیم ،دادیم زندگی می کنن ،خدا شاهده تابحال نگفتم بالاچشت ابروعه
باکسی جز ماوخونه مامانش رفت و آمد ندارن
هر موقع حرفش میشه میگن وقت نداریم نه خاله نه دایی
منم هیچوقت به روشون نیاوردم میگم زندگی خودشونه هرمدلی میخان خوش باشن
ولی تو دوسال چهار بار قهر کرده رفته خونه مادرش
چن بار رفتم آوردم
ایندفعه جواب تلفن منم نمیده ،مادرش گف طلاق
موندم چیکار کنم ،پسرم خیلی خودخوره ظاهراً مغروره ولی ناراحته ،عمیق
موندم چیکار کنم

1400-08-04 20:16:04

پاسخ به نظر




نهانخانه دل
نهانخانه دل



واقعا جور شما مبگین باشه نهایت و ته نامردیه

1401-03-09 10:10:43

پاسخ به نظر




داد از بی دادی
داد از بی دادی



.

1401-06-04 00:36:23

پاسخ به نظر




روشن
روشن



شوهرم معتاده و دوساله منو از خونه بیرون کرده
جهازمو پس نمیده و مدام تهدید میکنه
نفقه معوقه رو شکایت کردم و همچنین ترک انفاق
مهریه ام رو اجرا گذاشتم
تازه بعد از دوسال دارم تو جلسات دادگاه میبینمش‌
من که مهریه بگیر نیستم نفقه هم برام مهم نیست
به هرحال میره درخواست اعسار میده
من فقط محکومیتش رو میخوام برای طلاق

1401-06-16 15:14:52

پاسخ به نظر




Zzzzzzz
Zzzzzzz



سلام خانوم عزیز مشکل شمارو درک میکنم و بنظرم مهریه از نون شب هم براتون واجب تره و باید بگیرید...
منم شوهرم اول ازدواج خوب بود و باهم مشکلی نداشتیم با اینکه شوهرم نه خونه داشت نه ماشین و نه هیچ پس اندازی بهترین جهیزیه رو بردم تو خونه ی مستاجری و الان بعد ده سال هنوز هم مستاجر هستیم و دوتا بچه دارم ... یکی دو سال بعد عروسی شوهرم با یه کسایی میگشت که کلا همه چیزش تغییر کرد ولی خودش متوجه نمیشد. تا دیر وقت بیرون میومد و وقتی هم که میومد خونه نه حرفی و نه توجهی غذاشو میخورد و میخوابید... بعد کم کم دیدم تو گوشیش چند تا شماره ی زن داره و تماس ها و پیام های یواشکی چند بار هم مچشو گرفتم ولی انکار میکرد چند بار هم خودش لو داد که رفت خونه ی یکی از همون زنا یا برای زنا و مردای دیگه خونه جور میکرد و ما همیشه بحث داشتیم سر همین موضوعات .. دوسال پیش هم یکی از بهترین رفیقاش که باهم مثل دوتا برادر بودند اومد بهم گفت که شوهرت مواد مصرف میکنه بهت گفتم که یجوری زندگیتو نجات بدی و نزاری شوهرت از اینی که هست بدتر بشه برای این داستان هم کلی باهم بحث کردیم و شوهرم اوایل که همش انکار میکرد ولی وقتی چند بار از تو کیفش تریاک و وسیله هاشو پیدا کردم گفت که دیگه نمیکشه ولی میدونم که همچنان داره مواد مصرف میکنه... با همه ی اینا الانم حدود شیش ماهه سرکار نمیره و من واقعا دارم روانی میشم با وجود دوتا بچه که دارم همش نگران آینده ی بچه هام هستم .... الانم چون ادم خود خواهی نیستم از شوهرم طلاق نمیگیرم فقط به خاطر بچه هام... میتونم بعد طلاق ازدواج کنم اما تکلیف بچه هام چی میشه با یه همچین پدری ... الان هم تصمیمی که گرفتم اینه بشینم سره زندگیم و درخواست مهریه و نفقه بدم.... مردی که بی مسئولیتی داره نسبت به زن و بچه هاش باید کور بشه مهریه زنشو بده

1401-07-19 10:54:14

پاسخ به نظر




رامین
رامین



...

1401-10-29 17:07:32

پاسخ به نظر




دانا
دانا



عزیزم معقول که چه عرض کنم حقتونه واجبه حقتو بگیری ازظالم

1401-11-01 10:45:45

پاسخ به نظر




مینو
مینو



واقعا خوب کاری میکنی یه دونه اش هم نبخش

1402-01-19 12:34:07

پاسخ به نظر




Me
Me



وقتی یه زن با هزار امید میره خونه بخت ک زندگی خوبو شیرینی داشته باشه اما اون مرد با بدخلقیاش زندگیشو زهر میکنه وقتی همیشه پشتشو خالی کرده وقتی عاشقی بلد نیست زندگی ب مسخره میگیره وقتی کلاه برداره نون حروم سر سفرت میاره حقشه ک تقاص پس بده حقشه عذاب بکشه تا ک بفهمه قدر زنو زندگی از دست رفتشو باید میدونست

1399-04-14 18:39:15

پاسخ به نظر




احسان
احسان



خب خانم عزیز اون پسری که بدون هیچ آمادگی برا ازدواج به اصرار دختر حاضر به ازدواج میشه وپنج سال میره کار میکنه (کارگری) روزی هشت ساعت بیل زدن پنج سال لباس نو به تن نکنه اما ماهی 5ملیون برا لباس زنش هزینه بکنه که غرور وشان ش پایین نیاد وقتی گوشی دست پسره پنج سال با یه صفحه شکسته بمونه یعنی پول تعمیرش رو نداشته باشه ولی گوشی دست. نش ایفون چند ده تومنی باشه با این همه زنش پیش دوست وآشنا از بد پسره بگه از بدلباسیش بگه از بی پولیش بگه وعابرو پسره رو ببره وقتی پنج سال پسر عشق ومحبت به زنش بده و عوضش آخر شب با بددهنی وسردی ازش پذیرایی بشه وقتی شبانه روز جنگ اعصاب ساخت زن وقتی خونه رنگ آرامش نبینه اونوقت تکلیف چیه؟ وقتی شبانه روز تهدید به مهریه بشه تکلیف چیه؟ از اونور انقدر بلد باشه با پارتی بازی ماهی پنج ملیون مهریه برا پسره ببره به نظر شما آیا حقشه اینجور زنی؟ حقشه زندگی یه پسر رو در بیست وپنج سالگی جوری نابود کنی که تا پنجاه سالگی هم دیگه نمیتونه سرپا بشه آیا انصافه من اونم پسرم که الان به جای اینکه کار کنم وآیندمو بسازم یا برا زندگیم خرج بکنم باید روزی زندم برا مهریه کار کنم اون دخترم الان باپولی که از رنج من میگیره خرج دوست پسر جدیدش میکنه منم تو یه اتاق 18متری از خونه پدرم زندگی میکنم اون تو واحد 180متری کرایه ای با دوست پسرش که با پول من پرداخت میشه درسته من کارگرم ولی اگه زنم زندگی بکن بود حداقل میشد دل خوشی داشت آدم این دختر با آگاهی کامل بر شرایط من با من ازدواج کرد یعنی میدونس ندارم میدونست شغلم چیه میدونست توش سختی هست ولی من نذاشتم احساس کمبود کنه حالا شما اگه این جور مهریه های رو حق میدونی وحلال قضاوت باخدا

1401-04-16 13:18:20

پاسخ به نظر




داد از بی دادی
داد از بی دادی



.

1401-06-04 00:44:44

پاسخ به نظر




یه مُرده
یه مُرده



زن با هزار ارزو میاد عروس خونتون میشه شما باید خیانت کنید باید حتما یه بند به مهریه اضافه کنن که زن درصورتی که مرد بهش خیانت کرد اجازه داره شوهرشو قصاص کنه چون شما مردا باعث میشین ما زنا زنده زنده بمیریم وهیچ احساسی به زندگی نداشته باشیم بله مهریه حقه مردایی که خیانت میکنن این بلا ها حقشونه یه دختر کم سن وسال بدبخت تحویل جامه اینو خدا قبول نمیکنه انشالله بدتر از اینا سر مردای خیانت کار بیاد خدا از این جور مردا نگذره

1399-05-21 14:30:30

پاسخ به نظر




ل م 3673
ل م 3673



سلام الهی امین

1401-08-20 09:34:38

پاسخ به نظر




فرشته
فرشته



کاملا باشما موافقم شوهرمنم بهم خیانت کرد مردم فقط جسمم زندست بخدا ازش جدا شدم اون کارش باعث شد ازهمه مردا بدم میاد عدم اعتماد بمردها فکرمیکنم همشون دروغگو هستن خسته شدم مرگ بهتراز این زندگیه...خدا لعنت کنه همه مردهای خائن

1401-09-04 09:58:33

پاسخ به نظر




م
م



نخیرزن هم به هزارامید آرزو ازدواج می‌کنه ومیفته دست مرد محتادکه درعذابه هیچ پشت بانی هم ندارن تکلیف چیه اتفاقا قانون ملکه پشت مرد زنها بدبختن

1399-12-17 18:36:51

پاسخ به نظر




Para2X
Para2X



سلام. اگر کسی توان پرداخت مهریه ای رو نداره همون ابتدا قبول نکنه و جرأت داشته باشه بگه نمیتونم این مهریه رو پرداخت کنم یا قبول کنم. دیگه این حرفا چه معنی داره که مهریه رو قبلا به زور نمیگرفتن و بر اساس توان و ... بوده!! کسی هم کسی رو زور نکرده بیاد دخترشونو بگیره.
نمیتونید مهریه ی دختر خانم رو قبول کنید دمتون رو بذارید رو کولتون و برید که بعدا هم به مشکل نخورید! چون بلافاصله بعد از وقوع عقد دختر میتونه مهریه اش رو طلب کنه و حقش هم هست.
اون آقایی هم که میگه خانمم خیانت کرده حالا باید مهرش رو هم بدم؛ شما فکر کن خانمت مهرشو فردای روز عقد ازت خواسته و بهش پرداخت کردی. 5 سال بعدشم بهت خیانت کرده. میتونی مهریه ش رو پس بگیری ازش؟!! همین که خانم قبول میکنه همسر شما بشه مهریه بهش تعلق میگیره و هیچ ربطی به مسائل دیگه نداره. همونطور که بعد از عقد عین اسیر هرچیزی که شوهرش میگه رو باید قبول کنه. پس چیزی که عوض داره؛ گِله نداره.

1400-05-11 16:59:14

پاسخ به نظر




مازی
مازی



نگید حق
بگید باج

مرد با زن فرق داره به خاطر علاقه چشم بسته قبول می‌کنه
برای بدست آوردن و رفتن به زندگی
مهریه باید در حد توان باشه نه 110تا سکه
مگه جنگه چه خبره اخه

1402-01-27 21:36:22

پاسخ به نظر




حسن
حسن



با این حساب پسرا دیگه تن به ازدواج نمی‌دن و دخترها مجبور میشوند بدون ازدواج در خدمتشون باشند کاملا رایگان

1402-02-27 20:30:27

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام حرف شما متین...ولی اینکه زن بد باشه یه مرد جای بحث داره ...من خودم زنی هستم که تمام وجودم و برای زندگیم گذاشتم ولی شوهرم پس بازه وهرروز بایکی ...گناه من چیه ؟ازاخرم میگه مال واموال ندارم مهریه تو قسطی میکنم ماهی یه تومن میدم میرم عشق وحال ..واقعا ازقانون زندگی هیچ نمی‌فهمند

1401-12-02 15:12:41

پاسخ به نظر




شایان
شایان



کدام حق شما خانه پدرت این درآمد را داشته ای که چنین انتظاری از جیب یک جوان ساده که در دام ازدواج افتاده را داری ؟؟

1399-12-14 06:58:29

پاسخ به نظر




داد از بی دادی
داد از بی دادی



چه حقی چه کشکی چرا فقط در مملکت مااینجوریه.پس حق مرد چیمیشه.اینهمه فداکاری و تامین نیازهای زندگی و سختی کارکردن و غیره به عهده مرده بدبخته.زنهای امروزی هم که لنگ ظهر بیدار میشن بعد کوفت کردن غذا میرن سراغ گوشی و قرار ملاقات با دوس پسرشون رو میزارن تا شوهر بیچاره نرسیده هم میاد خونه و میگه از کار خونه خسته بودم شام رو بگو از بیرون بیارن.بااین قاونی هم که ماداریم برای اثباتش باید چندنفر رو درست لحظه دخول حاظرکنی که شهادت بدن وگرنه قبول نمیشه اثبات خیانتش.به اینجور حرامزاده هایی چه حقی باید داد.

1401-06-04 00:27:25

پاسخ به نظر




مهلا
مهلا



یک زن با دویا سه فرزند که همسرش اعتیاد دارد. خرجی نمی‌دهد. چه راهی برای گذران زندگی فرزندانش دارد جز مطالبه مهریه
چرا اینقدر آقایون براشون سخته مهر دادن، خب درست و سالم زندگی کنید کسی مهر ومیخاد

1401-09-11 09:29:35

پاسخ به نظر




۳۸۶۹
۳۸۶۹



همه رو مثل خواهر و مادر خودت نبین!چون خودت تو همچین خانواده ای بزرگ شدی همه زنا رو با کس و کار خودت مقایسه میکنی.

1399-01-31 11:06:27

پاسخ به نظر




بی طرف
بی طرف



اون که به خودش مربوطه هرجورزندگی کنه شماانسانیت دارین حق خداییشوبده تابتونه درست زندگی کنه

1399-02-30 18:22:50

پاسخ به نظر




پرپر
پرپر



شوهر من دوماه خونه رو بارکردن رفته روستای پدرش جعیزیمم برده دوماههه واسطه رفتم خودم رفتم اما با پرویی تمام گفت ن و خانوادشم گفتن برو مهریتو بگیر همه اختلافمون سر دعواهای کوچیک وتحریک پدرومادرش
من حتیییی بهش گفتم نه مهرمو می‌بخشم گفت نمیخام
ب نظر شما با چنین مرد گستاخ و پرویی چ باید کرد جز اجرای مهریه
تازه وقتی با پدرش میخاستن پول پیش رو بگیرن پدرش اصرار داشته ب صاحبخانه ک قولنامه را بزن ب نام من...پدر معتادش ی هزاری هم کمکش نکرد تو عروسی اما برا تیشه ب ریشه زندگی من آمادگی زیادداشت نامرد
تازه نصف پول پیش خونه وام ازدواج خودم وضامنشم خواهر خودم هست

1399-03-11 06:58:16

پاسخ به نظر




8839
8839



انصافا راست میگی دمت گرم

1399-03-31 22:07:30

پاسخ به نظر




هانی
هانی



بنظر من مهر چیزیه زن میتونه در مقابل عذابایی که مرد میده زجرش بده

1399-04-14 07:16:16

پاسخ به نظر




یه دختر
یه دختر



خب چرا زجر بده؟خدا زن رو جوری افریده پراز احساس.فداکار و از خود گذشته.مهریه باعث بهم ریختن زتدگی میشه.اینکه اول زندگی مرد و به خودت بدهکار کنی چه توقعی ازش داری؟مرد از روز اول زندگی احساس میکنه به زنش بدهکاره واینا میتونه خیلی بد باشه.شاید یسال اول متوجه نباشه اما بعدنا میفهمه.بیاید بجای مهریه تو قباله ازدواجمون حق و حقوق زن و مرد رو یکی کنیم.تا خدای ناکرده بعداز طلاق دو طرف آسیب نبینن.

1399-05-09 07:57:03

پاسخ به نظر




علی
علی



درود بر شما

1399-08-09 12:56:33

پاسخ به نظر




Para2X
Para2X



شما مهریه نگیر دوست عزیز!! فعلا داغی و همین کاری که گفتی رو بکن (تو قباله ازدواج شرط و شروط بنویس) تا بعدا که خدای نکرده به مشکل خوردی و یه وقت کارت به دادگاه و ... رسید بفهمی با چه جو مردسالاری روبه رو هستی که 1000 تا خدعه و نیرنگ میکنن تا حقو به مرد بدن.
امیدوارم هیچ وقت تو زندگیت مشکل نداشته باشی و همچنان در سرزمین رویاییت سیر کنی!!

1400-05-11 17:58:17

پاسخ به نظر




لیدا
لیدا



سلام دوستان من سال 86بنا به دلایلی از همسر اولم جدا شدم سال نود وچهار باسه پسرمجرد ازدواج کردم که متاسفانه دیر فهمیدم اعتیاد داره اما همیشه تواین چندسال که هروقت بحث کردیم تنهایی زندگی کردن منو طبق برداشت های خودش ارزیابی میکرد معتاد به مواد هست شیشه وهمه چی ازهمسرسابقم دوتا فرزند دارم که الان پیش خودم هستن داشت می خوابید بیمارستان صفرا شو عمل کنه رفت اومد گفت بچه داشته باشیم من دیگه اخلاق عوض میشه ازمواد دست میکشم چندبار ی اقدام کردیم من باردار نمی شدم تا اینکه یه روز به قدری عرصه رو بهم تنگ کرد از خونه رفتم که برم خونه برادرم اما تو مسیر خاوران بع پاکدشت گیر دوتا جوون افتادم که نه خدا داشتند نه دین نه ایمان هزاربار به خودم لعنت کردم فایده نداشت بدونم اطراف کوها یه نگهبانی مانندی بود تا صبح چند دفعه آزارم دادند طی این ساعتها حتی همسرم یه تماس هم نگرفته بود بامن ساعتهای یازده روز بود توی مسیر خاکی گفتن برو وکلی ناسزا ترسیدم شکایت کنم رفتم خونه برادرم دارو اورژانس خوردم چندتا چون اونا خیلی جانی بودند شب که شد همسرم اومد خونه برادرم با گل و کادو که منو ببخش آزارت دادم اما من واقعا حالم خیلی بد بود دوباره رسیدیم خونه ازم رابطه خواست بدون پیشگیری الآن یه شیرین زبون چهارساله دارم واقعا نمیدونم از اون اتفاق لعنتی یا 😭😭😭😭 من واقعا خیلی تو سختی بودم نه پدری نه مادری تازه داداشم از خودم کوچکتر خانواده اش همیشه یه جوری میرسونن که این بچه ما نیست من رفتم که همسرم ادب بشه خودم شدیدا ادب شدم الان جلوی من سرنگ میکنه همه جاش منم بخاطر اون اتفاق سکوت کردم گاهی میگم خودمو راحت کنم اما شهامتشو ندارم الان سه سال خودم کار میکنم خودم تمام هزینه هارو میدم میترسم دادگاه برم ادعایی کنم پسرم بچه خودش نباشه وبعد😢😢😢😭😭😭😭😭

1400-12-01 13:40:33

پاسخ به نظر




دوست
دوست



واقعا شوکه شدم از خواندن این کامنت. فورا برو از آن دو تا حرامزاده شکایت کن و گرنه این درد تو را حتما خواهد کشت بلاخره راههای پلیسی برای اثبات هست تا دیر نشده برو حتما شکایت کن لحظه ای درنگ نکن اگه دکتر رفتی حتما نسخه را ضمیمه کن بهشون رحم نکن و گرنه سر کسای دیگه این بلا میاد.

1402-03-17 19:58:47

پاسخ به نظر




شوکه شدم
شوکه شدم



یک شکایت حتما ثبت کنید با یک وکیل خانم که بتونه شما درک کنه مشورت کنید ولی حتما شکایت را ثبت کنید بعدا اگر آن بی شرف های بی همه چیز پیدا شدند میشه تقاضای محرمانه بودن جلسات را داشت با یک وکیل حتما مشورت کنید. نکته دیگر شما بسیار بسیار انسان قوی و باهوشی هستید مطمئنا این را پشت سر خواهید گذراند

1402-03-17 20:12:59

پاسخ به نظر




مجید
مجید



باریکلا

1401-08-08 20:59:35

پاسخ به نظر




حسن
حسن



حرف حساب جواب نداره

1402-02-27 20:43:53

پاسخ به نظر




ای سو
ای سو



اقایی ک زندگی نگر داشتنو بلد نباشه باید ازش مهریه گرفت. سرنوشت خانمو هیچ میکنه بعد انتظار داره مهریه هم نده.همه چی ب نفع اقایان هس. یدونه مهریه میدین ب خانما اونم اعتراض کنین بلکه اونم ب نفعتون شد

1399-04-22 14:17:37

پاسخ به نظر




م.
م.



سلام من مجرد بودم و خانومم قبلا ی ازدواج داشت و ی فرزند پسر خلاصه ازدواج کردم عروسی گرفتم ن عذابش دادم ن خیانتی بهش کردم و ن بی احترام حق طلاق خواست بهش دادم الان خانومم بدون اینکه بهم بگه 7ماه پیش رفته طلاق گرفته ی هفته پیش حکم جلب منو گرفت منو انداخت زندان چند روز دیگه دادگاه دارم کارگرم ن مالی دارم ن توانایی جسمی دارم (هم قلبم و هم زانو پامو عمل کردم)الان نمیدونم دادگاه چقد پیش پرداخت و ماهی چقدر قسط میبنده حرف من این هست من چه نامردی یا چه کار بدی کردم الان باید اینطوری عذاب بکشم ترو خدا واسم دعا کنین

1399-05-17 02:19:28

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



شما بیش از حد صاف و ساده بودین بنظرم

1401-03-09 11:41:47

پاسخ به نظر




محمد
محمد



نه دیگه مهریه همه نفعات را از اقا میگیره میشه زن خونه .الان خیلی زنها بخاطر عشق ازدواج نمکنن .بخاطر اینکه برن خونه یکی دیگه برا خودشون همه کاره بشن ازدواج میکنن. مرد بخاطر مهر یه مگه میتونه به زنش بگه بالای چشمت ابروست .همینکه بگه فرداش زنه مهریه رو گذاشته اجرا البته این شامل همه خانمها نمیشه

1399-08-06 21:57:57

پاسخ به نظر




ارامش
ارامش



همه رو باهم مقایسه نکنید هرزندگی شرلیط خودش روداره همه شرایط رو به شما بدن جز مارزه الان که زنها داذن تمام حرف زندگی و تسمیمات رو میگیرن اون زمان مرد سالاری تموم شد و کاش مهریه درست بشه یک م د گناه نکرده بخاطر شروع زندگز زندانی بشه مگه جرم یا قتل کرده مث خارج زندگی میکنن زنا و پوشش و افکار اونور آبی دارن بعد مهریه اسلامی میخوان مردا هکیشه بدبختن و چرا مهریه باید بروز باشه باید همون نرخ روز عقذ باشه مهریه طده منبع درامد برا بعضیا

1400-07-14 00:34:48

پاسخ به نظر




گندم
گندم



وقتی حق طلاق با آقایون هست و اون آقا هر بلایی سرخانم میاره و خانم نمیتونه کاری بکنه و صداش به هیچ جا نمیرسه،خوشتون میاد..
بعدشم این چه طرز صحبته خانم معلوم نیس چجور زندگی میکنه ینی چی؟؟؟؟

1399-04-29 05:20:21

پاسخ به نظر




زن
زن



من ی ساله نتونستم ی قرون بگیرم هیچ قانونی هم وجود نداره انگار ن انگار.حق من کاملا پامال شده تنها کاری ک میتونم بکنم دعاست که اونم کارگر نیس

1399-06-11 09:33:46

پاسخ به نظر




سالاری
سالاری



بله متاسفانه همه حق هارو دادن به ما مردها

1400-03-17 17:44:37

پاسخ به نظر




sam nik
sam nik



متاسفم برات که این عقیده رو داری،قرارنیست یک زن خرابو با بقیه خانم هامقایسه کنی!کسانی هستند که یک عمربایک مرد عذاب کشیدن بعد مهریه هم نگیرن،دیگه زن چه حقی داره تو این مملکت!!!

1399-05-31 06:34:12

پاسخ به نظر




رها
رها



این شما مردا هستین که با دادخواست اعسار مهریه رو میپیچین و زن بدبختو رها میکنین بعد از عشق وکیفتون ومیرین سراغ گزینه بعدی

1399-06-22 15:19:26

پاسخ به نظر




سارا
سارا



یعنی چی منو نامزدم عاشقانه همو می‌خواستیم جوری که زندگی ما باعث حسادت مادر شوهرم و جاریمو خپاهر شوهرم میشد چون همسراشون واقعا بد دهن و بی مسولیت بداخلاق بودن دوسشون نداشتن هرروز جنگ میکردن و جاریم زندگی مارو میدید دعوا میکرد و می‌رفت خونه باباش خواهر شوهرم بدتر از اون گوش مادرشوهرمو پر میکرد که این دادشمو جادو کرده از ما دورش کرده مگه چطور ممکنه اینو انقد بخواد چون من عاشق نامزدم بودم هیچگونه اعتراضی نمی‌کردم تا اینکه سر عروسیمون گفتن باید پول وامتون که ۱۰۰میلیونه بدین به ما برادرشوهرم پا پیج شد و نزاشت ما عروسی کنیم هیچگونه هم حمایت مالی به ما نمی‌کردن و کمتر از ۵۰میلیون پول رهن از ما نمی‌خواستن و هزینه اجاره بالا بود با اینکه باید پول وامو به اونا میداد خودشم حقوقش فقط سه تومن بود یه تومن و دویستشو باید میاد قسط وام یه تومن و پونصد باید میداد اجرا ماهانه چی برای ما می موند که زندگی کنیم همسرم گفت باید بدیم به اونا که بیان عروسیمون وگرنه ابرومون می‌ره اینبار خانواده من قبول نکردن چون با ما زندگی میکرد تموم وسایلشو جمع کرد باحرف اونا الان پنج ماهه نیست خاموشه منو از همه جا بلاک کرده و میگه هزینه زندگی سخته و کسیو نداره حمایتش کنه و میخواد طلاقم بده من عذاب بکشم میگه برو طلاق توافقی بگیر منم نمی‌خوام طلاق بگیرم و هیجوزی راضی به برگشت نیست نمیدونم چیکار کنم آیا میتونم مهریمو اجرا بزارم تا مجبور بشه برگرده یا اگه من اجرا بزارم اون می‌تونه منو طلاق بده بعد مهریمم اقساطی بده نمی‌خوام طلاق بگیرم

1400-06-06 13:03:07

پاسخ به نظر




سیمین
سیمین



عجب میسوزید شما بعضی از مردا

1399-06-31 23:18:55

پاسخ به نظر




۳۱۳
۳۱۳



در شان من نیس که این حرفو بگم ولی میگم که ته ب تهت بسوزه ب تخ...... مونم نیس ۲سال عین سگ داره میره میاد میگه غلط کردم خیامت کردم ببخش گفتم برو طلاق مهریتو بزار اجاره رفته گذاشته نه مال داشتم تدقیف کنه اعسار از هزینه دادرسیشم رد شد ۱۰۰ سکه مطالبه کرده نزدبک ۹۰ هزینشه

1402-02-09 22:10:49

پاسخ به نظر




مریم
مریم



شما نمیدونید چه درد و مصیبتی یه زن میکشه ک میره سراغ مهریه
من خودم اونقدر عذاب کشیدم ک حدی نداره

1399-07-08 22:19:26

پاسخ به نظر




شایان
شایان



حق با شماست

1399-10-12 22:29:43

پاسخ به نظر




Vida berangi
Vida berangi



ما زن ها بازیچه دست مردها نیستیم زن هستیم امروز میان ازدواج میکنند دوسال از زندگی گذشت دگ نمیشناسنمون رفتارشون همه چیزشون عوض میشه مگه مالباس هستیم یا وسیله هستیم یاعروسک خیمه شب بازی که بعد دوسال مرد بره دنبال خیانت هوس رانی اونوقت چطور مهریه برای زن درامده تویی که اینو میگی به جنس مخالفت سخت دراشتباهی اقای محترم مهریه چه معنی ای داره بعد از فروپاشیه زندگی من منی که دوسال تو خونه بودم ومحدودیت داشتم و همه چیزو قبول کر

1399-11-10 02:53:03

پاسخ به نظر




نگیین
نگیین



ببخشیدا ولی مهریه حقه زنه نه اینکه حقوقه زن
اگه با این حقه زنا مخالفین لطفا زن نگیرین

1399-12-07 12:36:14

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



چرا حرف بیخود میزنین مردی که ادم زندگی نیست و زن داری کردنو بلد نیست و به بنیان خانواده ضرر میزنه و سعور نداره باید به سلابه کشید

1399-12-22 14:08:22

پاسخ به نظر




ابراهیم
ابراهیم



دقیقا..مهریه یک چیز بیخود هست..شاید مرد واقعا بدبخت وبیگناه هست و زن جلاد شمرهست ولی این مردهست که بیچاره هست..قانون بسیار بیخودی هست.نباید مهریه براهمه یک شکل باشه و

1400-01-08 22:32:26

پاسخ به نظر




مرضیه
مرضیه



از این خبرها هم همیشه نیست...این جز موارد خاصه لابد..برای من گفتن 10ماهی یک سکه..شاهد دروغ که خرج باباش رو میده..باباش هم وضع مالی توپ..با یه تحقیق پیش پا افتاده محلی معلوم میشد..که اصلا برای دادگاه مهم نبود..دار وندار مال مامانشه..همه چی به اسم مامان جونشه..مامان جون سفر و تغییر دکوراسیون از پول آقا..خرج دکترم رو مامان من باید بده و....البته حتی برای خودش هم خرج نمیکنه که برای مامان جمع بشه..

1400-01-09 07:34:48

پاسخ به نظر




حسام
حسام



دمش گرم اتیش بگیر نه بیاد برای تو خرج کنه که پس فردا بری با مامان جونت پشت سر مامان جونش حرف در بیاری

1402-02-30 04:36:45

پاسخ به نظر




فرشته
فرشته



چرا اینطوری میگین بعضی خانما واقعا حقشونه مهریه بگیرن..الان خود من سه ساله شوهرم از خونه بیرونم کرده میگه طلاقت میدم ولی هیچ اقدامیم نمیکنه مجبور شدم مهریه مو بدم به اجرا..اون ازون ور مشغول عیاشی های خودشه منم با پاکی و معصومیت نشستم و اهل زندگی بودم حالا مهریه مم نگیرم..اگه نگیرم در حق خودم ظلم کردم..

1400-01-16 10:38:49

پاسخ به نظر




سما
سما



مردای تنوع طلب برن هر غلطی دلشون خواست بکنن خیانت کنن بعدا انتظار داشته باشن خانم مهریه ام ببخشه؟؟؟؟

1400-02-02 13:01:19

پاسخ به نظر




Parvaneh
Parvaneh



.

1400-05-27 22:34:30

پاسخ به نظر




پناه
پناه



از شما که خانم هستید این حرف بعید است. کجا 5 میلیون می دن. الان قانون همه به نفع مردهاست. حتی با شکایت هم نهایتا ماهی یک میلیون نفقه برای زن در نظر می گیرند. مهریه هم که اقساط بلند مدت سالی یک سکه. با یک میلیون چه کار میشه کرد؟

1400-06-21 06:35:14

پاسخ به نظر




نرگس
نرگس



.

1400-12-17 11:49:30

پاسخ به نظر




فاطمه
فاطمه



از روز اول که زن با مرد ازدواج میکنه شرعا اون مهریه مال زن هست، حالا قانون اومده عند مطالبه و استطاعه گذاشته در صورتی که حتی در کشورهای عربی مهریه رو روز اول مثل شیربها به زن میدن

1401-04-16 21:09:37

پاسخ به نظر




گل بانو
گل بانو



چه طرز فکر احمقانه ای .این حرف در مورد خانمهای نجیب و با حیا صدق نمیکنه چرا کلی گویی میکنید .

1401-05-31 07:03:51

پاسخ به نظر




داد از بی دادی
داد از بی دادی



قربون دهنت.بخدا الان بااین قانون بیقانونی که وضع کردن امار طلاق رفته بالا.بقول بابام که میگف زمان قدیم وقتی میشنیدی یکی طلاق گرفته از تعجب همه شاخ درمیاوردن از بس که طلاقی نبود.قانونگذارهای الان ما مقصرن و جوابگوی خدا باید باشن

1401-06-04 00:14:11

پاسخ به نظر




پووووفففف
پووووفففف



.

1401-06-05 19:11:25

پاسخ به نظر




حرف روز...
حرف روز...



..

1401-08-10 02:03:35

پاسخ به نظر




پرستو
پرستو



...

1401-09-10 20:33:29

پاسخ به نظر




بی خانمان
بی خانمان



راست میگی به خدا

1401-09-19 10:43:07

پاسخ به نظر




سحر
سحر



زن علیه زن،شما میدونید هر زن که طلاق بگیره کار خلاف می‌کنه که چرت میگی،اتفاقا مهریه رو برای زن سالم گذاشتن به راحتی طرد نشه

1401-09-25 22:11:18

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



.....

1401-09-29 18:22:09

پاسخ به نظر




S.s
S.s



چرا نمیگیرد وقتی وارد زندگی مردها میشن دختر باکره هست وقتی جدا میشه میشه زن مطلقه و هزار چشم دنبالشان هست ولی مرد چی حتی می‌تونه راحت بره زن بگیره

1402-02-07 10:10:23

پاسخ به نظر




جابر
جابر



دمت گرم

1402-03-13 16:14:55

پاسخ به نظر




مسعود
مسعود



عرض کنم ک شما به همه مث خونواده ی خودت نگاه نکن خیلی از زنای مطلقه توایران هستن ک دارن باشرف زندگی میکنن یه عده هم مث شما اینجوریه

1402-03-20 06:44:23

پاسخ به نظر




.....
.....



راست میگی به خودتونم بگین هر غلطی دلتون میخاد میکنین اجازه خیلی کارا به زن نمیدین پای حقشون که میاد وسط میگین چطور زندگی میکنن خودتون چی بی پدر مادرا

1402-04-06 11:16:33

پاسخ به نظر




رضا
رضا



بهتر بود با همسرت مدارا میکردی و ایشان را به اینجا نمی کشاندی تا مجبور شود مهریه اش را به اجرا بگذارد ، اون ر زی که مهر یه را تعیین می‌کردند چرا قبول کردی ، پس آدم فرصت طلب و خودخواهی هستی

1402-04-19 22:56:32

پاسخ به نظر




Eh
Eh



بنظرم سخص را باید ریز ریز کرد تا قابل توجیه و جوابگوی خواسته طرف مطالبه کننده باشد. وقتی شخصی هیچ مال و دارایی نداره چه انتظاری دارید. مسخره است

1399-02-08 14:40:20

پاسخ به نظر




م
م



سلام کسی که ۳۵۰ تا سکه مهریش باشه و بیکار باشه چقدرش نقدی میگیرن

1399-03-20 11:58:49

پاسخ به نظر




محسن
محسن



514 سکه مهریه همسرمه بیکاروبادرآمد 1500 تومان شرایط پرداخت مهریه چه طوریه وپیش قسطش چقدره

1399-06-10 07:03:26

پاسخ به نظر




بهار
بهار



سلام الان نامزد من ک عقدرسمی کردیم درمورد مهریه گفت من بک کارگرم ک حقوم ۵۰یا۶۰تومنه
معمولا بحث مهریه ک میشه مردا این حرفارو دارن بگن
درخواست اعسار داده
بنظر شما رای دادگاه جن ماه یکبار باید سکه پرداخت کنه؟

1399-04-08 10:23:49

پاسخ به نظر




داود
داود



بخشی از مهریه یعنی چی کسی که چیزی ندارد نهایت 3 یا 4 تا پیش قسط تعیین میشه و اونم میشه اعتراض زد کم کرد. بخشی از مهریه رو جوری میگی آدم فک میکنه مثلا از 500 تا باید 100 شو بده

1399-11-18 14:19:03

پاسخ به نظر




پناه
پناه



بله چنین چیزی درست است ولی من با همین شرایط با مشاور ای که با وکیل داشتم به من گفتند نهایتا یک سکه پیش پرداخت با اقساط سالی یک سکه باید بپردازند. نفقه ایام گذشته هم گفتن چون با هم زندگی می کردید اثباتش سخت است. آیا یه زن بدون پشتیبان می تواند با یک سکه برای خودش خانه ای تهیه کند و از این جهنم فرار کند. تنها راه این است که مانند مرده ای متحرک این زندگی را تحمل کند. این قانون عادلانه نیست. شوهر من یک خانه از خودش دارد اما وکیل گفت یک خانه قابل توقیف نیست. آیا در چنین شرایطی نباید نصف خانه را به زن بدهند.

1400-06-21 06:32:02

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام علیکم برادران گرامی با توجه به اینکه در زمان عقد نکاح در سند ازدواج عنوان «عندالاستطاعه» به جای عنوان عندالمطالبه درج و نوشته شده باشد ، در صورتی می تواند زوجه مهریه را مطالبه نماید که ملائت و توانایی پرداخت زوج را در دادگاه خانواده با دلیل ، مدرک و سند معتبر به اثبات برساند که البته باید این اسناد ارائه شده توسط زوجه الزاماً غیر از مستثنیات دِین باشد لذا اگر بتواند ثابت نماید زوج محکوم به پرداخت مهریه می گردد و باید الزاماً بپردازد ولی، ولی، ولی اگر زوجه نتواند استطاعت و توانایی مالی زوج را به اثبات برساند (به عنوان مثال زوجی که هیچ سندی به نامش نیست و پولی هم در بانک جهت توقیف ندارد و کارمند هم نباشد که بتواند زوجه یک چهارم آن را به نفع خودش مسدود نماید) در اینحال مطالبه مهریه معلق و منتفی می ماند و زوجه هیچ گونه اقدامی جهت درخواست مهریه و اعمال فشار به زوج را نخواهد داشت البته این فرایند تا زمان عدمِ استطاعت زوج به قوت خود باقی است مگر آنکه شرایط مالی جدیدی برای زوج پیش بیاید و زوج مستطیع و مُتمکن شود و الا اگر تا پایان عمرِزوج هم زوج مستطیع نشود امکان مطالبه مهریه برای زوجه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ضمناً در مورد مهریه های «عندالاستطاعه» به شرط عدم استطاعت و فقدان توانایی مالی زوج ، زوجه : 1- حق حبس ندارد (موضوع ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی ملغی می شود) 2- زوج زندان نمی شود(زوجه حق جلب زوج را نخواهد داشت) 3- مهریه تقسیط نمی شود 4- زوج ممنوع الخروج نمی شود و خلاصه هر اهرم فشاری را که زوجه می توانست به واسطه مهریه های سنگین و نامعقول به زوج وارد آورد و پایه های زندگی مشترک را متزلزل و بلکه تخریب نماید از کار انداخت و بلااثر نمود و موجب تحکیم خانواده ها گردید. «والسّلامُ عَلیکُم و رَحمة اللهِ و بَرکاتُه»

1401-01-12 14:20:45

پاسخ به نظر




hamed
hamed



سلام ، تو طلاق خلع اگه مرد راضی به طلاق نباشه و نتونه هم مهریه رو بده چی میشه ؟ بازم اقساطیش میکنن و مرد میتونه طلاق نده ؟ یا باید همه ی مهریه رو بده تا بتونه جلوی طلاق رو بگیره

1401-05-19 12:46:38

پاسخ به نظر




بیانی
بیانی



.

1401-12-10 10:02:29

پاسخ به نظر




🎓
🎓



با سلام و احترام خدمت وکیل محترم جناب اقای نجات زادگان ممنون میشم راهنمایی کنید ک معمولا پیش قسط مهریه چن در صد از مهریه روشامل میشه ؟

1402-01-17 17:59:22

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



برعکس وقتی به دادگاه ثابت بشه که زوج پول نداره پیش پرداخت نمیزنه وبرای افرادی که بیمه هم هستن وشغل ثابت هم پیش پرداخت نمیزنه با این راهنمای ی زندگی که شاید درست بشه رو متلاشی میکنید

1402-02-13 13:20:17

پاسخ به نظر




احمد
احمد



بی قانونی فریاد میزند..بیکاری خیلی هم توجیح مناسبیه.. مرد بعد اینکه تشخیص داده شد نه دارایی و نه کاری دارد جطور باید پیش پرداختی بدهد؟اصلا مرد کار کردن برا سلامتیش ضرر دارد بازم پیش پرداخت باید بدهد؟ ..این چ قانون مزخرفیه واقعن؟وقتی هیچ دارایی نیس یعنی پیش پرداختی هم نیس اگر هم هست نظر دادگاه مهم نباید باشه جیب مرد باید در نظر گرفته بشه..

1402-02-24 09:42:08

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



چکار کنه مثلا‌ دزدی کنه کجا بیاره همین مهریه تمام زنارو به فساد کشونده

1402-03-23 08:21:12

پاسخ به نظر




خانم
خانم



سلام..من ۱۶ سالمه من و نامزدم به دلیل اینکه بهم دروغ و کلک زده اختلافی شدیم البته عقد کردیم هنوز ازدواج نکردیم من مهرمو گذاشتم اجرا اون اقا مطمعنا میاد میگه من هیچی ندارم در حالی که وضع پدرش خوبه خواستم بگم چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

1402-05-30 15:38:18

پاسخ به نظر




مریم السادات پیراسته
مریم السادات پیراسته

وکیل پایه یک دادگستری



با سلام باتوجه به میزان مهریه و توانایی زوج مبلغی به عنوان اقساط تعیین خواهد شد

1398-06-29 14:02:01
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




س
س



ببخشید من حامله بودم بچه دوم بود چون بچه ام دختر بود شوهر قص فروش دادشت یا کتک میزد بچه بیاندازه وقتی شش ماه بود من کتک زدم دیگه آمدم خونه بابا تا بچه ام سالم بزایم حالا که زاییده ام شکایت عدم ناسازگار زد وتقاضا طلاق کرده.حالا من زن هجده ساله با دوتا بچه یه پسر یه ساله ونیم ودختربیست روز چکار کنم

1401-12-03 07:32:05

پاسخ به نظر




م
م



سلام ببخشید میخواستم بپرسم من از شوهرم شکایت مطالبه مهریه را کردم ولی ایشون هیچ کدوم از جلسات نیامدن چون بابت مهریه فراری هستن و رای به نفع من صادرشده و من دادخواست طلاق دادم میخواستم بدونم آیا بعدازطلاق مهریه بمن تعلق میگیرد؟

1398-10-27 17:08:24

پاسخ به نظر




سیدرضا
سیدرضا



سلام.خوش به حال شما که شوهر به این سادگی دارید.چون بیش از 80 درصد آقایان با طلاق ندادن به مدت طولانی زن را کلافه کرده و مجبور میکنند تا بیش از 70 درصد از مهریه یا تمام مهریه خود را بی خیال شوند و موفق میشوند و بعد طلاق.اما شوهر شما با فرارشان هم به شما حق طلاق داد هم شما میتوانید مهریه تان را کامل بگیرید.فقط انصاف نیست این شوهر ساده را اذیت کنید خدا را خوش نمیاد ناخاسته حق طلاق را داد شما هم بخشی از مهریه تان را ببخشید.دنیا دار مکافاته این را همیشه به یاد داشته باشید

1398-11-16 00:31:24

پاسخ به نظر




حقگو
حقگو



درسته که مهریه یک حقه و نشونه محبت مرد به زن ولی واسه بعضیا تبدیل شده به دکان.
مهریه واسه دوام باهم بودنه نه منبع درآمد...
هیچ کس با گرفتن پول، ملک، طلا و این چیزا از شوهرش (یا شوهر سابقش) خوشبخت نمیشه.
این یک ایراد فاحش قانونیه که نباید این قدر مهریه بالا ثبت و قابل پیگیری باشه

1399-01-25 21:45:16

پاسخ به نظر




R
R



سلام ۳ سال از شوهرم جداهم ن طلاق میده ن مهریه شکایت هم کردم هچ ب هچ حالا میگم شکایت پس میگیرم مهریه هم نمیخواهم طلاقم بده نمیده حالا شما بگی با این شوهر چکار کنم

1400-03-11 04:17:06

پاسخ به نظر




فاطیما
فاطیما



سلام میشه جوابم روزود تر بدین لطفا چون چند روز دیگه دادگاه دارم من 14سکه از 114تاروگذاشتم اجرا شوهرم با وجود این که همه چی داره اما به اسمش نیست رفته اعسار داده وتوی اعسارش نوشته 55هزارتومن بیشترندارم که بدم گفته بیکارم پولم تو حسابش هیچی نذاشته اما لیست بیمه ای که واسش رد شدرو دارم میشه بگین چی میشه اعسارش قبوله یانه حداقل چقدر پیش قسط یا ماهی چقدر براش میبرن کمکم کنین لطفا

1399-03-11 09:31:21

پاسخ به نظر




سید محمد مهدی رضیان
سید محمد مهدی رضیان

وکیل پایه یک دادگستری



با وجود بیکاری موجه اعسار ایشان پذیرفته میگردد لکن مبلغ اعسار با دادگاه است

1399-03-20 17:01:41
درخواست مشاوره تلفنی مشاهده رزومه وکیل عقد قرارداد هوشمند

پاسخ به نظر




علی
علی



سلام آقای وکیل ، بنده ۱۰ رور دیگه دادگاه دارم
لطفا جواب بدید
من هیچ درامدی ندارم
هیچ مالی هم به نام من نیست
۱۹سالمه و درس میخونم
خانمم مهرشو گذاشته اجرا
شهر بافق استان یزد
چجوری برام حکم میبرن؟
میتونم تا زمانی که میرم سر کار درخواست مهلت کنم؟

1399-04-08 00:19:57

پاسخ به نظر




مهدی
مهدی



برای چی میخوای بری سر کار . بگو دارم درس میخونم قسطش کمتر میشه. جشن گرفتی ایا؟

1399-05-14 07:27:32

پاسخ به نظر




بنده خدا
بنده خدا



خداوندی که خالق همه ی ما انسان هاست اینطور حکم کرده ،و‌همه ی انسان های ناچیز باید بگم چشم ،همین ،به هزار و یک دلیل ,بحث با خداوند یکتای قادر? چقدر انسان گستاخه .دو اینکه آقایان محترم زمان جیک جیک مستون فکر زمستون باشید .زن محجبه ی مسلمان که اگر حیاش از بین بره نابود میشه ،به راحتی با یک بله خودش رو واسه رابطه های دلخواه همسرش آماده می کنه ،اون هم به امر خدا ،مثل زن های خارجی بی دین نیست که زیبایی هایش رو در دید همه ی مردها قرار بده که .سخت ترین کار واسه ی یک زن هم همینه .شما درکی از این موضوع ندارید .احکام خداوند قادر رو زیر سوال نبرید همین .

1400-05-27 04:47:43

پاسخ به نظر




شایان
شایان



لعنت بر پدر مادر دختری که از کسی که درآمد ندارم یا کم درآمده پول زور میخواد بگیره .حرومتون باشه این پول که حتی پدرتون همچین پولی نداره چه حقی .

1399-12-14 07:13:35

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام علیکم برادران گرامی با توجه به اینکه در زمان عقد نکاح در سند ازدواج عنوان «عندالاستطاعه» به جای عنوان عندالمطالبه درج و نوشته شده باشد ، در صورتی می تواند زوجه مهریه را مطالبه نماید که ملائت و توانایی پرداخت زوج را در دادگاه خانواده با دلیل ، مدرک و سند معتبر به اثبات برساند که البته باید این اسناد ارائه شده توسط زوجه الزاماً غیر از مستثنیات دِین باشد لذا اگر بتواند ثابت نماید زوج محکوم به پرداخت مهریه می گردد و باید الزاماً بپردازد ولی، ولی، ولی اگر زوجه نتواند استطاعت و توانایی مالی زوج را به اثبات برساند (به عنوان مثال زوجی که هیچ سندی به نامش نیست و پولی هم در بانک جهت توقیف ندارد و کارمند هم نباشد که بتواند زوجه یک چهارم آن را به نفع خودش مسدود نماید) در اینحال مطالبه مهریه معلق و منتفی می ماند و زوجه هیچ گونه اقدامی جهت درخواست مهریه و اعمال فشار به زوج را نخواهد داشت البته این فرایند تا زمان عدمِ استطاعت زوج به قوت خود باقی است مگر آنکه شرایط مالی جدیدی برای زوج پیش بیاید و زوج مستطیع و مُتمکن شود و الا اگر تا پایان عمرِزوج هم زوج مستطیع نشود امکان مطالبه مهریه برای زوجه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ضمناً در مورد مهریه های «عندالاستطاعه» به شرط عدم استطاعت و فقدان توانایی مالی زوج ، زوجه : 1- حق حبس ندارد (موضوع ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی ملغی می شود) 2- زوج زندان نمی شود(زوجه حق جلب زوج را نخواهد داشت) 3- مهریه تقسیط نمی شود 4- زوج ممنوع الخروج نمی شود و خلاصه هر اهرم فشاری را که زوجه می توانست به واسطه مهریه های سنگین و نامعقول به زوج وارد آورد و پایه های زندگی مشترک را متزلزل و بلکه تخریب نماید از کار انداخت و بلااثر نمود و موجب تحکیم خانواده ها گردید. «والسّلامُ عَلیکُم و رَحمة اللهِ و بَرکاتُه»

1401-01-12 14:20:16

پاسخ به نظر




bb
bb



.

1401-05-31 00:34:55

پاسخ به نظر




کوروش
کوروش



سلام علیکم برادران گرامی با توجه به اینکه در زمان عقد نکاح در سند ازدواج عنوان «عندالاستطاعه» به جای عنوان عندالمطالبه درج و نوشته شده باشد ، در صورتی می تواند زوجه مهریه را مطالبه نماید که ملائت و توانایی پرداخت زوج را در دادگاه خانواده با دلیل ، مدرک و سند معتبر به اثبات برساند که البته باید این اسناد ارائه شده توسط زوجه الزاماً غیر از مستثنیات دِین باشد لذا اگر بتواند ثابت نماید زوج محکوم به پرداخت مهریه می گردد و باید الزاماً بپردازد ولی، ولی، ولی اگر زوجه نتواند استطاعت و توانایی مالی زوج را به اثبات برساند (به عنوان مثال زوجی که هیچ سندی به نامش نیست و پولی هم در بانک جهت توقیف ندارد و کارمند هم نباشد که بتواند زوجه یک چهارم آن را به نفع خودش مسدود نماید) در اینحال مطالبه مهریه معلق و منتفی می ماند و زوجه هیچ گونه اقدامی جهت درخواست مهریه و اعمال فشار به زوج را نخواهد داشت البته این فرایند تا زمان عدمِ استطاعت زوج به قوت خود باقی است مگر آنکه شرایط مالی جدیدی برای زوج پیش بیاید و زوج مستطیع و مُتمکن شود و الا اگر تا پایان عمرِزوج هم زوج مستطیع نشود امکان مطالبه مهریه برای زوجه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ضمناً در مورد مهریه های «عندالاستطاعه» به شرط عدم استطاعت و فقدان توانایی مالی زوج ، زوجه : 1- حق حبس ندارد (موضوع ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی ملغی می شود) 2- زوج زندان نمی شود(زوجه حق جلب زوج را نخواهد داشت) 3- مهریه تقسیط نمی شود 4- زوج ممنوع الخروج نمی شود و خلاصه هر اهرم فشاری را که زوجه می توانست به واسطه مهریه های سنگین و نامعقول به زوج وارد آورد و پایه های زندگی مشترک را متزلزل و بلکه تخریب نماید از کار انداخت و بلااثر نمود و موجب تحکیم خانواده ها گردید. «والسّلامُ عَلیکُم و رَحمة اللهِ و بَرکاتُه»

1401-01-12 14:18:43

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام من شوهرم بیکار. تو یکسال شاید شش ماه بره. بقییه بیکار. چون هرجا میره غیبت میکنه بیرون میکنن.. کلا به بیکاری عادت کرده. آخه منم چهارتا بچه دارم. گاهی اوقات پول واسه نون نداریم. خیلی خسته شدم. شوهرم کلا بَی فکر... من طلاق میخوام. بچه هام برام مهم. فقط بچه ها مو میخوام. آیا به من میدن

1401-10-04 12:56:01

پاسخ به نظر




ساسان
ساسان



سلام پنج ماه است با نوه عموم ازدواج کردم، با کلی بدبختی قرض قسط زنم رو بردم تو خونه حتی باباش یه قران هم جهاز نداد، حتی کادوها عروسیمم خوردن، الان بدون هیچ بهانه ای زنم ترک منزل کرده رفته خونه باباش مهریش رو گذاشته اجرا، پیک کار میکنم درامدم ماهی ۳الی۴ میلیونه، چیکار کنم، فقط خدا بهم کمک کنه

1400-03-27 03:05:48

پاسخ به نظر




ااااا
ااااا



واقعا کسی که توان پرداخت نداره تو این وضعیت بیماری و فشار اقتصادی چرا به زندان انداختید اگر برادر خودت هم این مشکل رو داشت روا داشتی تو زندان باشه در صورتی که میدانی توان مالی نداره لعنت به این قوانین مهریه کاش جمع بشه این بساط مگه کشورهای دیگه نیستند آخه

1400-06-11 12:25:26

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام علیکم برادران گرامی با توجه به اینکه در زمان عقد نکاح در سند ازدواج عنوان «عندالاستطاعه» به جای عنوان عندالمطالبه درج و نوشته شده باشد ، در صورتی می تواند زوجه مهریه را مطالبه نماید که ملائت و توانایی پرداخت زوج را در دادگاه خانواده با دلیل ، مدرک و سند معتبر به اثبات برساند که البته باید این اسناد ارائه شده توسط زوجه الزاماً غیر از مستثنیات دِین باشد لذا اگر بتواند ثابت نماید زوج محکوم به پرداخت مهریه می گردد و باید الزاماً بپردازد ولی، ولی، ولی اگر زوجه نتواند استطاعت و توانایی مالی زوج را به اثبات برساند (به عنوان مثال زوجی که هیچ سندی به نامش نیست و پولی هم در بانک جهت توقیف ندارد و کارمند هم نباشد که بتواند زوجه یک چهارم آن را به نفع خودش مسدود نماید) در اینحال مطالبه مهریه معلق و منتفی می ماند و زوجه هیچ گونه اقدامی جهت درخواست مهریه و اعمال فشار به زوج را نخواهد داشت البته این فرایند تا زمان عدمِ استطاعت زوج به قوت خود باقی است مگر آنکه شرایط مالی جدیدی برای زوج پیش بیاید و زوج مستطیع و مُتمکن شود و الا اگر تا پایان عمرِزوج هم زوج مستطیع نشود امکان مطالبه مهریه برای زوجه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ضمناً در مورد مهریه های «عندالاستطاعه» به شرط عدم استطاعت و فقدان توانایی مالی زوج ، زوجه : 1- حق حبس ندارد (موضوع ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی ملغی می شود) 2- زوج زندان نمی شود(زوجه حق جلب زوج را نخواهد داشت) 3- مهریه تقسیط نمی شود 4- زوج ممنوع الخروج نمی شود و خلاصه هر اهرم فشاری را که زوجه می توانست به واسطه مهریه های سنگین و نامعقول به زوج وارد آورد و پایه های زندگی مشترک را متزلزل و بلکه تخریب نماید از کار انداخت و بلااثر نمود و موجب تحکیم خانواده ها گردید. «والسّلامُ عَلیکُم و رَحمة اللهِ و بَرکاتُه»

1401-01-12 14:21:12

پاسخ به نظر




ناشناس
ناشناس



سلام اگر مالی نتوانید اعلام کنید دادگاه حقوق کارگر را نظر سنجی می‌کند و یک سوم حقوق کارگر را می‌تواند برای اقساط مهریه در نظر بگیرد
۰۹۱۵۷۱۶۹۸۲۱

1401-05-03 10:26:20

پاسخ به نظر




رضا
رضا



...

1401-09-22 09:48:18

پاسخ به نظر




جوان بی ارزو
جوان بی ارزو



.

1401-12-10 20:02:02

پاسخ به نظر




امید
امید



سلام، مهریه زن من ۱۹ مثقال طلای ۲۱ عیاره می خوام بهش بدم اما نه طلا دارم و نه پول، ولی زمین دارم که بجاش بهش بدم ولی اون قبول نمی کنه و میگه یا پول یا طلا، چاره چیست؟

1402-01-05 11:32:29

پاسخ به نظر




احمد بی مخ
احمد بی مخ



سلام ..خاک خاک خاک تو سر اون مردی کنن که ببشتر از توانش مهریه بزنه ....من خودم پسرم با یکی نامزد کردم رفتیم محضر برای عقد گفتم بیشتر از چهارده تا شرمنده روحیه ورزشکاریت..خخخ...تازه طرف ادم حسابی شغل حسابی ....حالا پسره میره یه زن داغون تر از خودش دویست تا سکه

1402-03-13 07:30:18

پاسخ به نظر

سوالات مشابه
loading...